İçerikler

  • Güvenlik
Aktif Bank İnternet Şubesi üzerinden yapacağınız finansal işlemlerin ve kişisel bilgilerinizin güvenliğini sağlamak amacıyla en yeni güvenlik önlemlerini takip etmekte ve etkin güvenlik çözümlerini uygulamaktadır.

Kullanıcı Kodu: Aktif Bank müşterilerinin sahip oldukları kişiye özel numaradır.

Şifre: İlk seferde banka tarafından verilen daha sonra şubeye ilk girişinizde sizin belirleyeceğiniz 6 rakamdan oluşması gereken şifredir.

SMS Güvenlik Şifresi: Aktif Bank İnternet Şubesi girişlerinde  kayıtlı cep telefonunuza ulaşan SMS Güvenlik Şifresi’nin girilmesi gerekmektedir. Her giriş denemesinde farklı bir şifre gönderimi yapılacaktır. Eğer şi​freniz telefonunuza ulaşmazsa, telefonunuzun mesaj hafızasının dolu olmadığını ve kapsama alanı içinde bulunduğunu kontrol ettikten sonra, yeniden şifre talep edebilirsiniz. Güvenlik sebebiyle gerekli görüldüğü takdirde banka tarafından belirlenecek olan işlemlerde de bu şifre yapısı kullanılabilmektedir.

Aktif Bank İnternet Şubesi’nden işlem yapabilmeniz için bu üç bilgiyi doğru olarak girmeniz gerekmektedir.

Güvenlik Resmi: İleride yapacağınız girişlerde oluşabilecek Phishing (Phishing -olta- saldırıları ile ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.) saldırılarından korunmak amacıyla ilk şifre girişinizden sonra karşınıza 5 resim gelecek ve bir tanesini güvenlik resminiz olarak seçmeniz istenecektir. Bundan sonraki tüm girişlerinizde şifre girişinizin ardından aynı resim ekrana gelmelidir. Bu uygulama sahte sitelerde işlem yapmanızı engellemek için geliştirilmiştir. Eğer güvenlik resminizi göremezseniz ya da farklı bir resim ile karşılaşırsanız işlem yapmadan hemen 0850 724 30 50 ​ İletişim Merkezi’ni arayınız. 

Sanal Klavye: Bilgisayarınızda basılan tuşları kaydeden key-logger programlarına karşı geliştirilmiş bir uygulamadır. Bilgisayarınızın klavyesindeki tuşları kullanmadan, farenizle ekranınızdan İnternet Şubesi şifre girişinizi yapmanıza olanak sağlar.

İşlem Kısıtlama: Eğer İnternet Bankacılığı’nı belli işlemler için kullanıyorsanız, kullanmadığınız işlemlerinden harhangi birini ya da tümünü “İşlem Kısıtlama” adımından internet kullanımına kapatabilirsiniz.
Transfer Limiti Belirleme: Havale, EFT işlemleri için İnternet Bankacılığı’nda “Transfer Limiti Belirleme” adımında günlük ve anlık işlem limitlerinizi belirleyebilirsiniz.

Hesap Kısıtlama: İnternet Bankacılığı’nda “Hesap Kısıtlama” adımından internette işlem yapılmamasını veya hiç görüntülenmemesini istediğiniz hesapların kullanımını engelleyebilirsiniz.

Müşteri Numarası: Firmaların Bankamızda kayıtlı olan müşteri numarasıdır.

Tek Yetkili Şirket: Kurumsal İnternet Bankacılığı’nda onay gerektirmeyen tek kullanıcı ile işlem yapabilen şirket tipidir.

Tek Onaylı Şirket: Kurumsal İnternet Bankacılığı’nda bir kullanıcının “Giriş” yaptığı, farklı bir kullanıcının “Onay” verdiği şirket tipidir.

Ön Onay + Tek Yetkili Onaylı Şirket: Kurumsal İnternet Bankacılığı’nda bir kullancının “Giriş” yaptığı, farklı bir kullanıcının “Ön Onay” ve son kullanıcının “Son Onay” verdiği şirket tipidir.

Ön Onay + 2 Yetkili Onaylı Şirket: Kurumsal İnternet Bankacılığı’nda bir kullancının “Giriş”yaptığı, farklı bir kullanıcının “Ön Onay” ve iki kullanıcının “Son Onay” verdiği şirket tipidir.

Firma Günlük İşlem Limiti: Kurumsal İnternet Bankacılığı’nda Firma kullanıcılarının bir gün içerisinde işlem bazında yapabilecekleri maksimum işlem limitini ifade etmektedir. Kullanıcı bazında belirlenen limitler ve Firma Günlük İşlem Limiti Bankamız üst limitlerini geçemeyeceği gibi ayrıca limit ve bir kısıt belirtilmediği takdirde Bankamızca belirlenen üst limitler geçerli olacaktır.

Kısıtlanacak Hesap No: Kurumsal İnternet Bankacılığı’nda Firmanın kullanıcı bazında görüntülenmesini istemediği hesapları ifade etmektedir. İşlem Kısıtlamadan (Yetkili/Yetkisiz) farklı olarak, hesap numarası bazında kısıtlama yapmaya imkan sağlamaktadır.

Oturum Zaman Aşımı: Güvenliğiniz için online bankacılık işlemleriniz bittikten sonra oturumdan çıkmayı unutmanız ya da bir oturum esnasında bilgisayarınızdan belli bir süre işlem yapmamanız durumunda sistemlerimiz sizi otomatik olarak oturumdan çıkartacaktır.

Hatırlatma Mesajları: Tanımlayacağınız işlemler için SMS veya e-mail ile işleminizin gerçekleşmesi sonrasında işlemin yapıldığına dair mesaj gönderilecektir.

Şifre Blokeleme: İnternet Bankacılığı üzerinden belli bir sayıda hatalı giriş denemesi yapıldığında hesabınıza erişim iptal edilmektedir. Hesabınızı tekrar aktif duruma geçirmek için 0850 724 30 50  Aktif Bank İletişim Merkezi'ni arayabilirsiniz.

Aktif Bank İnternet Bankacılığı üzerinden Aktif Bank’a gönderdiğiniz tüm bilgiler SSL protokolüyle gönderilmeden önce otomatik olarak şifrelenir ve sadece doğru alıcı tarafından deşifre edilebilir, bu işlem sayesinde her iki tarafta da doğrulama yapılarak bilgilerin gizliliği ve bütünlüğü korunur.

Müşterilerin elektronik bankacılık kanalları ile gerçekleştirdikleri aktivitelerin kayıtları yasalar ve bankamız güvenlik politikaları doğrultusunda Aktif Bank tarafından saklanmaktadır.

Müşterilerimizin bilgisayarlarını kullandıkları anda ekranlarına bakan bir kişinin şifre bilgilerini görmesini engellemek amacıyla, kullanıcıların başlattıkları işlemler boyunca şifre hiçbir zaman ekran üzerinde görünmemekte ve ekrana yıldızlar olarak yansımaktadır.

Türkiye Bankalar Birliği tarafından yayınlanan " ATM, İnternet ve Telefon Bankacılığı İşlemlerinde Güvenlik İçin Bazı Tavsiyeler" dökümanı için tıklayınız.

​​​​​​