Değerli İş Ortaklarımız ve Çalışanlarımız,
Dünyada pandeminin etkisini yitirmesi ve normalleşme süreci ile birlikte, 2022 yılı global ekonomilerde başlayan toparlanma sürecinin hızlanmasının beklendiği bir yıl oldu. Global ekonomik toparlanma devam ederken, Rusya ile Ukrayna arasındaki gerilimin savaşa dönüşmesi büyük devletlerin ekonomi politikalarındaki değişimleri de beraberinde getirdi. IMF’in 2022 Ekim ayında açıkladığı rapora göre dünya ekonomisinin bu yıl yüzde 3,2 büyümesi beklenirken, 2023 yılına ilişkin tahmin ise yüzde 2,7 seviyesinde belirlendi.
Türkiye’ye baktığımızda 2022 yılı üçüncü çeyreğinde ekonomimiz %3,9 büyüme gösterdi. Aynı dönemde mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış GSYH, bir önceki yılın aynı çeyreğine göre %3,6 arttı. İhracat tarafında ise küresel pazarlardaki yavaşlama ve parite etkisine rağmen Türkiye 2022 yılında, 2021’e göre %12,9 artışla 254 milyar dolara ulaştı ve rekor tazeledi.
Aktif Bank ise 2022’de de başarılı bir performans göstererek hedeflerine ulaşmayı başardı. Yatırım bankacılığı alanındaki ezber bozan vizyonu, teknolojiye ve dijitalleşmeye olan yoğun yatırımları ve inovatif yaklaşımıyla Aktif Bank iştirakleri ile birlikte; 2022 yılı sonunda 3,1 milyar TL vergi öncesi konsolide kâr elde ederek rakiplerini bu yıl da geride bıraktı. Yatırım bankacılığı alanındaki yenilenebilir enerji projeleri ve dış ticaret odaklı yürüttüğü strateji sonucunda Aktif Bank iki katına çıkardığı hacim ile ekonomiye ve ihracatçılara verdiği desteği önemli ölçüde artırdı.
Bireylere değen bankacılık hizmetlerinde, Aktif Bank halihazırda kurulduğundan bu yana benimsediği teknoloji ve dijitalleşme odaklı stratejisi doğrultusunda, sektörde yaşanan gelişmelerin öncülüğünü üstleniyor. N Kolay dijital banka ile 2 milyonu aşkın müşteriye tamamen dijital odaklı iş modeli üzerinden hizmet veren Banka, aynı zamanda her biri alanında öncü iştirakleriyle beraber Türkiye’nin en kapsamlı finansal teknolojiler ekosistemi olarak faaliyet gösteriyor.
Aktif Bank’ın para transferi alanındaki iştiraki UPT’nin daha büyük bir global oyuncu olmasını sağlamak üzere hayata geçirdiği UPTION mobil uygulamasının yeni yüzü, 2022 yılında çoklu dil seçeneğiyle kullanıcılarıyla buluştu ve UPTION kart lanse edildi. UPT, yurt dışında açtığı yeni ofisleriyle artık uluslararası bir marka olarak güçlenmeye devam ediyor. Ekosistemin insurtech markası Sigortayeri, yenilenen yüzüyle müşterisinin hayatını kolaylaştıran, güvenilir bir sigorta danışmanı olarak konumlandırıldı. Etkinlik ve stadyumların giriş anahtarı görevi gören biletleme markası Passo uygulamasının indirilme sayısı ise 2022 sonunda 11 milyona ulaştı ve sektördeki lider konumunu kuvvetlendirdi.
Bankanın, sahip olduğu teknoloji odaklı bilgi birikiminin bir sonucu olarak 2022’de kurduğu yeni iştiraki Aktif Tech ise ödeme ve biletleme sistemleri yazılımları alanında Balkan,Afrika,Türk Cumhuriyetleri, CIS bölgesi başta olmak üzere, deneyimlerini ve teknolojisini global seviyede paylaşmaya başladı.
Aktif Bank 2022 yılında dünyada her yıl 5 binden fazla markayı inceleyen bağımsız marka değerleme danışmanlık şirketi Brand Finance’in 2022 raporunda “Türkiye’nin en değerli 100 markası” arasında yerini alarak başarılarını tescilledi.
Sektörlerinde lider olan iştirakleri ve global iş ortaklıkları ile Aktif Bank, Çalık Grubu değerlerinin ışığında, dijital odaklı yenilikçi yaklaşımıyla sektörüne öncülük eden faaliyetlerine devam ediyor. Bu anlayış ile teknoloji yatırımlarını sektörün bir adım ötesine taşıyarak başarılarını sürdürülebilir kılmayı ve 2023 yılında da verimliliğini artırmayı hedefliyor.