En yeni güvenlik önlemlerini takip ederek finansal işlemlerinizin ve kişisel bilgilerinizin güvenliğini sağlıyoruz
Aktif Bank İnternet Şubesi üzerinden yapacağınız finansal işlemlerin ve kişisel bilgilerinizin güvenliğini sağlamak amacıyla en yeni güvenlik önlemlerini takip etmekte ve etkin güvenlik çözümlerini uygulamaktadır.
Kullanıcı Kodu: Aktif Bank müşterilerinin sahip oldukları kişiye özel numaradır.
Şifre: İlk seferde banka tarafından verilen daha sonra internet şubesine ilk girişinizde sizin belirleyeceğiniz 6 rakamdan oluşması gereken şifredir.
SMS Güvenlik Şifresi: Aktif Bank İnternet Şubesi girişlerinde kayıtlı cep telefonunuza ulaşan SMS Güvenlik Şifresi’nin girilmesi gerekmektedir. Her giriş denemesinde farklı bir şifre gönderimi yapılacaktır. Eğer şifreniz telefonunuza ulaşmazsa, telefonunuzun mesaj hafızasının dolu olmadığını ve kapsama alanı içinde bulunduğunu kontrol ettikten sonra, yeniden şifre talep edebilirsiniz. Güvenlik sebebiyle gerekli görüldüğü takdirde banka tarafından belirlenecek olan işlemlerde de bu şifre yapısı kullanılabilmektedir.
Aktif Bank İnternet Şubesi’nden işlem yapabilmeniz için bu üç bilgiyi doğru olarak girmeniz gerekmektedir.
Güvenlik Resmi: İleride yapacağınız girişlerde oluşabilecek Phishing (Phishing -olta- saldırıları ile ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.) saldırılarından korunmak amacıyla ilk şifre girişinizden sonra karşınıza 6 farklı kategoriden 4 resim gelecek ve bir tanesini güvenlik resminiz olarak seçmeniz istenecektir. Bundan sonraki tüm girişlerinizde şifre girişinizin ardından aynı resim ekrana gelmelidir. Bu uygulama sahte sitelerde işlem yapmanızı engellemek için geliştirilmiştir. Eğer güvenlik resminizi göremezseniz ya da farklı bir resim ile karşılaşırsanız işlem yapmadan hemen 0850 724 30 50 Aktif Bank İletişim Merkezi’ni arayınız.
Sanal Klavye: Bilgisayarınızda basılan tuşları kaydeden key-logger programlarına karşı geliştirilmiş bir uygulamadır. Bilgisayarınızın klavyesindeki tuşları kullanmadan, farenizle ekranınızdan İnternet Şubesi şifre girişinizi yapmanıza olanak sağlar.
Oturum Zaman Aşımı: Güvenliğiniz için online bankacılık işlemleriniz bittikten sonra oturumdan çıkmayı unutmanız ya da bir oturum esnasında bilgisayarınızdan belli bir süre işlem yapmamanız durumunda sistemlerimiz sizi otomatik olarak oturumdan çıkartacaktır.
Hatırlatma Mesajları: Tanımlayacağınız işlemler için SMS veya e-mail ile işleminizin gerçekleşmesi sonrasında işlemin yapıldığına dair mesaj gönderilecektir.
IP Kısıtlama: IP Kısıtlama işlemi ile belirlemiş olduğunuz IP numarası ya da aralığı haricinde bir IP numarasından İnternet Bankacılığı hesabınıza erişilmesine engel olabilirsiniz.
Şifre Blokeleme: İnternet Bankacılığı üzerinden belli bir sayıda hatalı giriş denemesi yapıldığında hesabınıza erişim iptal edilmektedir. Hesabınızı tekrar aktif duruma geçirmek için 0850 724 30 50 Aktif Bank İletişim Merkezi'ni arayabilirsiniz.
Aktif Bank İnternet Bankacılığı üzerinden Aktif Bank’a gönderdiğiniz tüm bilgiler SSL protokolüyle gönderilmeden önce otomatik olarak şifrelenir ve sadece doğru alıcı tarafından deşifre edilebilir, bu işlem sayesinde her iki tarafta da doğrulama yapılarak bilgilerin gizliliği ve bütünlüğü korunur.
Müşterilerin elektronik bankacılık kanalları ile gerçekleştirdikleri aktivitelerin kayıtları yasalar ve bankamız güvenlik politikaları doğrultusunda Aktif Bank tarafından saklanmaktadır.
Müşterilerimizin bilgisayarlarını kullandıkları anda ekranlarına bakan bir kişinin şifre bilgilerini görmesini engellemek amacıyla, kullanıcıların başlattıkları işlemler boyunca şifre hiçbir zaman ekran üzerinde görünmemekte ve ekrana yıldızlar olarak yansımaktadır.