Aktif Bank İletişim Merkezi Süreçlerine Dair Önemli Değişiklikler Hakkında
1 Ocak 2021 tarihinden itibaren elektronik bankacılık hizmeti verilen kanallarımızda kullanılan güvenlik kontrollerinde değişiklik yapılacaktır. Bizlere ulaşarak işlem yapmak istediğinizde herhangi bir aksama yaşamamanız için sizleri bilgilendirmek istiyoruz.

İletişim Merkezimizi aradığınızda TC kimlik numaranızı tuşladıktan sonra işlemlerinizi gerçekleştirebilmek için Telefon Bankacılığı Şifrenizi veya İnternet Bankacılığı Şifrenizi veya Alternatif Güvenlik Sorunuzu tuşlamanız istenecektir.
Telefon Bankacılığı Şifresi olmayan müşterilerimiz 0850 724 30 50 numaralı İletişim Merkezi numaramızı arayarak sesli yanıt sisteminden veya müşteri temsilcisinden, İnternet Bankacılığı Şifresi olmayan müşterilerimiz ise Aktif Bank web sayfamızı kullanarak şifrelerini alabilirler.
Ayrıca İletişim Merkezi ve diğer kanallarımızda güvenli şekilde işlem yapabilmeniz için Alternatif Güvenlik Sorusu ya da mobil uygulama kullanıyorsanız gönderilecek bildirim ile güvenli doğrulama yapabilirsiniz. Mobil uygulama kullanmıyorsanız kayıtlı cep telefonunuza SMS ile gönderilecek tek kullanımlık şifrenizi tuşlamanız istenecektir.
Alternatif Güvenlik Sorunuzu İnternet Bankacılığı giriş sayfasında belirleyebilirsiniz. Tek kullanımlık şifreniz Bankamızda kayıtlı cep telefonu numaranıza SMS ile gönderilecektir. Cep telefonu numaranız güncel değilse, İletişim Merkezimizi arayarak cep telefonu numaranızı güncelleyebilirsiniz.

Şifre bilgilerinizi kullanmadan yapacağınız aramalarda sadece kayıp/çalıntı kart ve şüpheli işlem bildirimleriniz için hizmet vermeye devam edeceğiz.


Kısa Süreli Kesinti Hakkında
​27.10.2020'yi 28.10.2020 bağlayan gece saat 00:00 – 01:00 arasında sistem bakımı yapacağız. Uygulamalarımızda ve İnternet Şubemizde kısa süreli kesintiler yaşayabiliriz. Anlayışınız için şimdiden teşekkür ediyoruz.​


4.5G SIM Kart Değişikliği Hakkında Bilgilendirme

GSM operatörleri, 1 Nisan 2016 tarihinden itibaren, SIM kartı ve cihazı uyumlu müşteriler için 4.5G mobil iletişim altyapısını kullanmaya başlayacaktır.
 
SIM kartlarını, 4.5G ile uyumlu SIM kartlarla değiştiren müşterilerimizin internet bankacılığına giriş aşamasında, SMS ile gönderilen tek kullanımlık şifrenin yasal düzenlemelere bağlı banka uygulamaları nedeniyle iletilememesi söz konusu olabilecektir.​

 İnternet bankacılığa girişte SMS ile gönderilen tek kullanımlık şifrenin size iletilememesi durumunda; 0(850) 724 30 50 Aktif Bank İletişim Merkezi’nden destek alabilirsiniz.
 
Yukarıda belirtilen iletişim kanalı haricinde; e-posta, SMS veya telefonla yapılan aramalarla sizden bilgi talep eden kişilere itibar etmeyiniz.​​

Türkiye Bankalar Birliği tarafından Yapılan İnternet Bankacılığına Girişlerde Tek Kullanımlık Şifre Uygulaması Hakkında Kamuoyu Duyurusu

Bankacılık hizmetlerine kullanıcının istediği zaman ve yerden erişim imkanı sağlayan “internet bankacılığı” hizmetine ilişkin uygulamalar, Türkiye Bankalar Birliği bünyesinde faaliyetini sürdüren Çalışma Grubu tarafından izlenmektedir. Çalışma Grubu, uygulamada standartların oluşturulması, düzenlemelere uyumun sağlanması, kullanımın daha kolay hale gelmesi ve yaygınlaştırılması gibi konuları teknolojideki gelişmeler ve bilgi sistemlerindeki yenilikleri dikkate alarak değerlendirmektedir. Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu tarafından 14 Eylül 2007 tarih ve 26643 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Bilgi Sistemleri Yönetiminde Esas Alınacak İlkelere İlişkin Tebliğ”e göre, internet bankacılığı hizmeti sunan bankaların internet bankacılığına giriş işlemlerinde, işlem güvenliğinin artırılması amacıyla 1 Ocak 2010 tarihinden itibaren iki bileşenli kimlik doğrulama uygulaması zorunlu olacaktır. Bu çerçevede, Tebliğ’in öngördüğü seçeneklerden biri olan ve halen internet bankacılığı işlemlerinde kullanılan “Tek Kullanımlık Şifre” uygulamaları, 1 Ocak 2010 tarihinden itibaren internet bankacılığına giriş aşamasında da kullanılmaya başlanacaktır. Bu nedenle, internet bankacılığında henüz “Tek Kullanımlık Şifre” kullanmayan müşterilerin, hizmet aldıkları bankalar tarafından “Tek Kullanımlık Şifre” ürün ve hizmetlerinden faydalanma konusunda yapılacak açıklama ve bilgilendirmeleri yakından takip etmeleri tavsiye edilmektedir. 

Kamuoyunun bilgisine sunulur.

Saygılarımızla,
Türkiye Bankalar Birliği
(16/12/2009)​


Türkiye Bankalar Birliği tarafından Yapılan İnternet Bankacılığı Kullanıcılarının Kişisel Bilgilerini Elde Etmeye Yönelik Virüsler Hakkında Kamuoyu Duyurusu

Son dönemde internet bankacılığı kullanıcılarının; kullanıcı kodu, şifre, parola, güvenlik sorusu vb. gizli bilgilerini elde etmeye yönelik son derece tehlikeli bir virüs (torpig türevi) tespit edilmiştir. Banka müşterilerinin internet bankacılığına giriş için kullandıkları bilgisayarlara yerleştirilen söz konusu virüsle, müşterilere ait bilgiler ele geçirilmektedir. Müşterilerin bu tip virüslerden etkilenmemeleri için aşağıda belirtilen hususlara dikkat etmeleri büyük önem arz etmektedir:

Online işlemler gerçekleştirirken, işlem yapılan sayfada, daha önceki bağlantılardan farklı bir görünüm veya ifade varsa, hiçbir işlem yapılmadan ilgili banka ile irtibata geçilmelidir. 
Güvenli olmayan internet sitelerine giriş yapılmamalı ve bu tür sitelerden dosya indirilmemelidir.

Bilinmeyen adreslerden gelen e-postalar açılmadan silinmeli, mümkünse bu tür e-postaları engelleyici tedbirler alınmalıdır. Bilgisayarlarda kullanılan yazılımlara ait güvenlik güncellemeleri mutlaka yüklenmelidir.

Antivirüs yazılımları kullanılmalı ve düzenli olarak güncellenmelidir.Kişisel güvenlik duvarları (firewall) kullanılmalıdır. Kişisel bilgileri ele geçirmek üzere bilgisayara sızan casus yazılımlara karşı "anti-spyware" yazılımları kullanılmalıdır. İnternet bankacılığı kullanıcısı olarak, şifrelerinizin ve bilgisayarınızın güvenliğini sağlamak için bankanızın internet sitesindeki güvenlik açıklamalarını dikkatle okumanız önerilmektedir. 

Kamuoyunun bilgisine sunulur.

Saygılarımızla,
Türkiye Bankalar Birliği
(10/02/2006)​


İstanbul Valiliği Tarafından Yayınlanan Dolandırıcılık Uyarısı

İçişleri Bakanlığına intikal eden "Ankara Merkezi Nüfus İdaresi Sistemi (MERNİS) ile Vergi Numarası Sistemi 2006 Yılından itibaren Birleştiriliyor" başlıklı yazı ile bir anket formu tanzim edilerek vatandaşlarımızın adresine gönderildiği, formda belirtilen kişisel bilgilerin doldurularak en geç 01.06.2006 tarihine kadar Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü İsmet İnönü Bulvarı No:102/54 Ulus ANKARA PK: 409/03 adresine gönderilmesi istendiği, 

MERNİS Proje kapsamında İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünün bu konu ile ilgili bir çalışması olmadığı gibi bu konuda düzenlenmiş herhangi bir anket formu da bulunmadığı İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünce bildirilmiştir.

Kamuoyunun bilgilerine sunulur.

T.C.İSTANBUL VALİLİĞİ
İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
Tel: (0212) 528 39 32 Faks: (0212) 526 08 81
Internet: http://www.istanbul.gov.tr

Bülten no: 16
(01/02/2006)​
​​

Türkiye Bankalar Birliği Tarafından Yapılan Dolandırıcılık Amaçlı E-posta Mesajları Hakkında Kamuoyu Duyurusu

Son günlerde; banka, kart ve diğer finans kuruluşlarının logo ve isimlerini içeren dolandırıcılık amaçlı e-posta mesajlarının banka müşterilerine gönderilmesi nedeniyle aşağıdaki açıklamanın kamuoyuna yapılması uygun bulunmuştur.

Bankalar e-posta (elektronik posta) aracılığıyla müşterilerine ait bilgileri hiçbir şekilde talep etmemektedir.

Dolandırıcılık amaçlı e-posta mesajlarında, kişisel bilgiler, kredi kartı bilgileri, internet/telefon bankacılığı şifreleri gibi gizli müşteri bilgileri istenmektedir.

Bu tip sahte e-postalarda yer alan linklerin açılmaması, talep edilen bilgilerin kesinlikle doldurulmaması ve en kısa süre içerisinde bankanıza haber verilmesi, olası dolandırıcılık eylemlerine maruz kalınmaması için çok önemlidir.

Konuyla ilgili olarak bankaların internet sitelerindeki güvenlik açıklamalarının dikkatle okunması ve uygulanması tavsiye edilmektedir. 

Bilgilerinize sunulur. 
Türkiye Bankalar Birliği​
​​