Güvenlik

Aktif Bank İnternet Şube’sinin güvenliği nasıl sağlanmaktadır?

Aktif Bank İnternet Şube'si üzerinden yapacağınız finansal işlemlerin ve kişisel bilgilerinizin güvenliğini sağlamak amacıyla en yeni güvenlik önlemlerini takip etmekte ve etkin güvenlik çözümlerini uygulamaktadır.Aktif Bank’ın güvenlik için aldığı önlemler hakkında detaylı bilgi almak için lütfen tıklayınız.

Aktif Bank İnternet Şube'sini kullanmak güvenli midir?

Aktif Bank İnternet Şube'si üzerinden yapacağınız finansal işlemlerin ve kişisel bilgilerinizin güvenliğini sağlamak amacıyla en yeni güvenlik önlemlerini takip etmekte ve etkin güvenlik çözümlerini uygulamaktadır. Aktif Bank’ın güvenliğinizi sağlamak için aldığı önlemler hakkında detaylı bilgi almak için lütfen tıklayınız.

Gerçekleştirdiğim işlemleri daha güvenli hale getirebilmek için neler yapmalıyım?

Aktif Bank İnternet Şube'si üzerinden yapacağınız finansal işlemlerin ve kişisel bilgilerinizin güvenliğini sağlamak amacıyla en yeni güvenlik önlemlerini takip etmekte ve etkin güvenlik çözümlerini uygulamaktadır. Aktif Bank’ın güvenliğinizi sağlamak için aldığı önlemler hakkında detaylı bilgi almak için lütfen tıklayınız.

Güvenlik resmi nedir?

Aktif Bank İnternet Şube'si üzerinden yapacağınız finansal işlemlerin ve kişisel bilgilerinizin güvenliğini sağlamak amacıyla en yeni güvenlik önlemlerini takip etmekte ve etkin güvenlik çözümlerini uygulamaktadır. Aktif Bank’ın güvenliğinizi sağlamak için aldığı önlemler hakkında detaylı bilgi almak için lütfen tıklayınız.

İnternet Şube'yi ya da İletişim Merkezi şifrelerimin güvenliğinden şüphelenirsem ne yapmam gerekir?

İnternet Şube'yi ya da İletişim Merkezi şifrenizin güvenliğinden şüphe etmeniz durumunda derhal 0850 724 30 50 Aktif Bank İletişim Merkezi'ni arayıp, 1 Şifre İşlemleri menüsünü tuşlayarak şifrelerinizi değiştirin.

Kartımdan gerçekleşen bir işleme nasıl itiraz edebilirim?

Kartınızdan gerçekleşen bir işleme aşağıda yer alan nedenlerden biri ile itiraz etmeniz durumunda "itiraz formunu" eksiksiz olarak doldurup imzalayarak (0212)3408870 no lu faksa ya da itirazformu@aktifbank.com.tr e-posta adresine göndermeniz gerekmektedir.

Başlıca itiraz nedenleri,Kartınızdan bilginiz dışında işlem gerçekleşmesi,

ATM'den çekilen paranın ödenmemesi,

Yapmış olduğunuz işlemin kartınıza mükerrer yansıması,

Ürün/hizmet alınamaması,İptal edilen bir işlemin iadesinin yansımaması,

İşlem tutarının kartınıza hatalı yansıması İşlem tutarını nakit ya da farklı bir kart ile ödenmesi

Kartımdan onayım dışında bir işlem gerçekleşirse ne yapmalıyım?

Kartınızdan onayınız dışında gerçekleşen bir işlem varsa öncelikle 08507243050 no'lu Aktif Bank İletişim Merkezi'ni arayarak kartınızın kapatılıp yenilenmesini talep etmelisiniz.

Kartınızdan onayınız dışında gerçekleşen harcamaya itirazınızda bulunmak için "itiraz formunu" eksiksiz olarak doldurup imzalayarak (0212)3408870 no lu faksa ya da itirazformu@aktifbank.com.tr e-posta adresine göndermeniz gerekmektedir.

Kişisel bilgisayarım dışında bir bilgisayar kullanırken nelere dikkat etmem gerekir?

İnternet cafeler gibi halka açık bilgisayarlarda hacking programları şifrelerinizi ve hesap biligilerinizi ele geçirmek amacıyla kullanılabileceği için halka açık bilgisayarlardan işlem yapmamanızı öneriyoruz. Mecburi olarak işlem yapmak durumunda kaldıysanız, İnternet Şube'den çıkarken mutlaka Güvenli Çıkış butonunu tıklayarak çıkış yapınız. Geçici internet dosyalarını ve browser hafızasını temizlemeyi ihmal etmeyiniz.

Kullanırken güvenliğim açısından dikkat etmem gereken hususlar nelerdir?

İnternet Şube'yi kullanırken; kullanıcı kodunuzu ve şifrenizi üçüncü şahıslarla paylaşmamaya, bu bilgileri herhangi bir yere yazarak saklamamaya, kolay tahmin edilebilecek şifreler oluştumamaya, e-posta aracılığıyla gelen web adreslerine tıklayarak giriş yapmamaya, anti-virüs yazılımlarınızı düzenli olarak güncellemeye, halka açık bilgisayarlardan işlem yapmamaya ve sanal klavye kullanmaya özen göstermelisiniz. İnternet Şube'yi kullanırken güvenliğinizi sağlamak için yapmanız gerekenler konusunda detaylı bilgi almak için lütfen tıklayınız.

SMS Güvenlik şifresi nedir?

Aktif Bank İnternet Şube'sinde yapmak istediğiniz para transferleri, bilgi güncellemeleri ve bazı ödeme işlemlerinin öncesinde SMS ile doğrulama sayfasına yönlendirilecek ve doğrulama işlemini gerçekleştirmeniz sağlanacaktır. Bu adımdan sonra işleminize kaldığınız yerden devam edebilirsiniz. Eğer işlem sırasında şifreniz telefonunuza ulaşmazsa, telefonunuzun mesaj hafızasının dolu olmadığını ve kapsama alanı içinde bulunduğunu kontrol ettikten sonra, yeniden şifre talep edebilirsiniz. SMS güvenlik şifresi hakkında detaylı bilgi almak için lütfen tıklayınız.

Türkiye Bankalar Birliği tarafından yayınlanan "Tek Kullanımlık Şifre Uygulaması Sıkça Sorulan Sorular" dökümanı için tıklayınız.